Asset Publisher
Deklaracja dostępności
Lasy Państwowe zobowiązują się zapewnić dostępność swoich stron internetowych zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do stron jednostek LP w domenie: .lasy.gov.pl
- Data publikacji strony internetowej: 1 lipca 2012 r.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 6 marca 2019 r.
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodów wymienionych poniżej.
Niezgodność z załącznikiem
- elementy nawigacji strony o niskim kontraście,
- niepełne opisy alternatywne elementów grafiki szablonu strony,
- elementy formularzy nie posiadające opisów alternatywnych,
- stosowanie formatowania mogącego ograniczać czytelność dłuższych bloków tekstu,
- pliki w formacie PDF, które powstały na podstawie niewłaściwie przygotowanych dokumentów (np. skanów).
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji: 20 lipca 2020 r.
- Data ostatniego przeglądu deklaracji: 22 maja 2025 r.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o wyniki audytu z serwisu validator.utilitia.pl
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Koordynatora dostępności cyfrowej Agnieszki Krokowskiej, e-mail: dostepnosc.cyfrowa@zilp.lasy.gov.pl lub telefonicznie: 22 270 71 00.
W zgłoszeniu podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania. Jeżeli termin będzie zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym oraz wskażemy nowy termin (nie dłuższy niż 2 miesiące).
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej, zaproponujemy Ci dostęp do treści w sposób alternatywny.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli odmówimy zapewnienia dostępności, możesz złożyć skargę. Masz również prawo odmówić skorzystania z zaproponowanego alternatywnego dostępu.
Skargę możesz złożyć do:
-
Dariusz Gąsiorowski - Dyrektor Zakładu
Zakład Informatyki Lasów Państwowych im. Stanisława Kostki Wisińskiego
ul. Leśników 21 C, 05-090 Sękocin Stary
Dyrektor przyjmuje interesantów w każdy poniedziałek, godz. 9:00-11:00, pok. nr 3. -
Skargi i wnioski można:
- przesłać listownie na adres:
Zakład Informatyki Lasów Państwowych
im. Stanisława Kostki Wisińskiego
05-090 Sękocin Stary, ul. Leśników 21 C - przesłać w formie pisma elektronicznego przez ePUAP
- przesłać e-mail na adres: biuro@zilp.lasy.gov.pl
- doręczyć osobiście do Kancelarii Zakładu
- przesłać listownie na adres:
Pomocne mogą być informacje dostępne na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także skontaktować się z Rzecznikiem Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję.
Dostępność architektoniczna
Siedziba Nadleśnictwa Międzyrzec znajduje się w budynku przy ul. Leśnej 8 w Międzyrzecu Podlaskim.
Budynek ten ma 2 kondygnacje (parter, I piętro).
Na plac przed budynkiem wjechać można samochodem od strony ul. Leśnej lub od strony ul. Balladyny. Ponadto na plac można wejść także chodnikiem z ulicy Balladyny.
Plac z chodnikami wyłożony jest kostką oraz oświetlony. Wyznaczone są na nim 22 miejsca parkingowe w tym 2 dla osób niepełnosprawnych.
Budynek posiada 4 wejścia z czego 2 są ogólnodostępne a kolejne 2 są przeznaczone tylko dla osób korzystających z części gościnnej i pozostają zamknięte.
Wejście główne znajduje się od strony ulicy Balladyny. Z poziomu chodnika należy wejść na 2 stopnie o wysokości 14 cm każdy. Wzdłuż lewej strony ściany frontowej budynku, bezpośrednio z chodnika do wejścia prowadzi podjazd dla wózków. Drzwi wejściowe mają aluminiowy próg o wysokości 4 cm, otwierane są ręcznie za pochwyt, ich szerokość w świetle ościeżnicy wynosi 92 cm. Przed i za drzwiami znajdują się welurowe wycieraczki, każda o długości 110 cm.
Drugie wejście znajduje się od strony dziedzińca. Drzwi wejściowe mają aluminiowy próg o wysokości 2,5 cm, otwierane są ręcznie za pochwyt, ich szerokość w świetle ościeżnicy wynosi 92 cm. Przed i za drzwiami znajdują się welurowe wycieraczki, każda o długości 70 cm każda.
Obydwa wejścia prowadzą do holu z którego rozchodzą się 2 korytarze prowadzące do łazienek oraz części biurowej i dalej do części gościnnej. Na przeciw wejścia głównego po przejściu ok. 9 m znajduje się winda dla max. 8 osób i udźwigu do 690 kg. Szerokość wejścia do windy przy maksymalnym otwarciu drzwiach wynosi 90 cm. Winda umożliwia wjazd na I piętro.
Również na parterze, kierując się od wejścia głównego poprzez hol w prawym korytarzu znajduje się łazienka dla osób niepełnosprawnych.
Na ścianie po prawej stronie od wejścia głównego znajduje się tablica z informacją o rozmieszczeniu pokoi w całym budynku.
Na piętro można wejść również schodami trzybiegowymi z dwoma spocznikami. Schody mają szerokość w przedziale od 120 do 140 cm oraz posiadają poręcze.
Wjeżdżając windą na I piętro lub wchodząc schodami dostajemy się na mały hol z którego rozchodzą się 2 korytarze prowadzące do części biurowej w tym do sekretariatu i łazienek. Na ścianie, po przeciwnej stronie od wyjścia z windy znajduje się tablica z informacją o rozmieszczeniu pokoi w całym budynku. Aby przejść z małego hol do sekretariatu należy kierować się w lewą stronę, przejść przez dwoje drzwi otwieranych ręcznie o szerokości w świetle ościeżnicy 89 cm każde i oddalone od siebie o 5 m.
W budynku nie ma platform oraz pętli indukcyjnych.
Do budynku można wejść z psem asystującym, psem przewodnikiem lub osobą asystującą.
W budynku brak jest możliwości korzystania z tłumacza języka migowego lub online.